LibERM

LM Information Delivery har lanceret en ny LibERM-tjeneste, som er beregnet til organisationer, der anvender store mængder af elektroniske materialer. Tjenesten hjælper med administration af materialer og med indsamling af licensdata. En systematisk og effektiv vedligeholdelse af licensdata øger bibliotekers og andre organisationers omkostningseffektivitet, forbedrer tilgængeligheden af materialer og letter de tilhørende beslutningsprocesser.

I LibERM er det let at gemme administrative data om elektroniske materialer organisationen har anskaffet sig, så som licensdata, brugerbetingelser og URL-adresser. LibERM’s datafelter kan frit redigeres efter organisationens egne ønsker, og tjenesten er ikke afhængig af formidleren. Det er også nemt ved hjælp af tjenesten at kommunikere om emner vedrørende materialerne, så som prøveadgang. Alle materialer kan benyttes effektivt i hele deres levetid.

Fordele:

  • Administrationsdata om elektroniske materialer er altid opdateret og samlet ét sted
  • Tjenesten kan anvendes af alle ansatte på biblioteket
  • Reducerer tiden til administration af elektroniske materialer
  • Tjenesten gør indkøb og vedligeholdelse af elektroniske materialer mere effektiv og hjælper med planlægningen af budget for indkøb
  • Et godt værktøj til udvikling af bibliotekets materialesamling
  • Løsningen kan tilpasses efter bibliotekets behov
  • Nem og problemfri ibrugtagning og uddannelse i brug af tjenesten

Ved hjælp af LibERM kan bibliotekets personale mærkbart effektivisere brugen og administrationen af elektroniske materialer i hele materialets levetid. Alle licensdata i materialerne vedligeholdes centralt og er nemt tilgængeligt for hele organisationen.