Historie

LM Information Delivery er et familieforetagende, grundlagt  i 1972. Siden 2002 er LM Information Delivery blevet ledet af  koncernens nuværende administrerende direktør, Janne Järvinen. Lige fra den spæde start har vi koncentreret os om at bygge langsigtede partnerskaber med vores kunder, vores ansatte og vores samarbejdspartnere.

Branchen forandres i takt med den teknologiske udvikling

Branchen har i årenes forløb ændret sig betydeligt i takt med den teknologiske udvikling og generaliseringen af e-materialer. At e-materialerne spiller en vigtig rolle i vores virksomhed blev opdaget i en ganske tidlig fase: vi gjorde de første nettjenester tilgængelige for vores kunder i 1980’erne, og i 1995 begyndte vi at sælge de første e-materialer i form af CD-ROM’er. I dag hjælper vores IT- og e-Resource Consulting-team vores kunder med at benytte e-ressourcer på den bedst mulige måde.

International vækst

LM Information Delivery er vokset internationalt siden udgangen af 1990, og i dag er vi en af de førende udbydere af informationstjenester. For at understøtte vores internationale vækst ændrede vi i 2009 vores navn fra LehtiMarket til LM Information Delivery. Samtidigt opdaterede vi vores visuelle udseende.

Vi tror stadig fast på lokal tilstedeværelse i alle vores markedsområder, og derfor har vi styrket vores virksomhed med lokal knowhow i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Holland, Norge, Spanien, Storbritannien, Sydafrika, Sverige og USA. Vi er stolte af vores kundeserviceteam, der er det største og mest erfarne team i branchen.

Tæt på kunder gennem 40 år

En vigtig del af vores arbejde har altid været deltagelse i forskellige begivenheder, seminarer og kurser samt organiseringen af disse. Vi spiller også en aktiv rolle i indenlandske og udenlandske organisationer, da en regelmæssig dialog med vores kunder og samarbejdspartnere er vigtig for os. Der er startet mange succesrige udviklingsprocesser som resultat af disse samtaler.

Behovene i vores branche og hos vores kunder ændrer sig hurtigt i dag. I 2011 gennemførte vi en nordisk biblioteksundersøgelse, hvor informationsudbyderens rolle blev behandlet. Resultaterne viste, at vores kunder sætter stor pris på professionel og let forståelig kundeservice, hurtig ibrugtagning af tjenester og brugervenlige tekniske løsninger, som støttes af en lokal kundeservice.  Disse tanker er et ledetråd for vores aktiviteter og vores visioner.